lørdag den 14. april 2012

Ugens Salater


Jeg forsøger så vidt muligt altid at få bikset en salat sammen som tilbehør til aftensmåltidet - og så tænkte jeg, at jeg da lige kunne samle sidste uges salater og smide dem på bloggen. Salaterne er oftest bare sammensat af det, der gemmer sig i køleskabet, hvorfor jeg sjældent har en ide om, hvordan de ender. Sidste uges salater endte med at være meget enkle, klassiske og ligetil - here you go!


- ruccola, cherrytomat og revet parmesan. Dressing af olivenolie og rød balsamico


Restesalat af 'det, der er i køleren': Frisk spinat, ruccola salat, agurk og grønne ærter. Dressing: olivenolie og citron


Hvidkål (du kan også bruge rådkål) appelsin og rosiner. Dressing: saft fra appelsinen.


Broccoli i buketter, cherrytomater, rødløg i tynde ringe og feta. Jeg ville under normale omstændigheder have brugt feta fra blok og smuldret det, men min søde kæreste havde købt i tern - og det smagte udemærket. Salaten blev toppet med ristede græskarkerner. Dressing: olivenolie og lidt æblecidereddike.

Og for i ikke skal tro, at jeg går rundt og er så sund, som jeg umiddelbart giver udtryk for, så poster jeg snarest den lækre æbletærte mine graviditetshormoner pænt mig bad mig om at kreere her forleden. Den var sakssusme bare lækker!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar